ویندوز خود را حتما به روز کنید !
NET-IT نت آی تی
اخبار فناوری نت بوک سخت افزار تبلت موبایل بازی

ویندوز خود را حتما به روز کنید !

 

شاید در گذشته دور مثل ویندوز 98 و me هیچ کس آن قدرها به آپدیت بودن سیستم عاملش توجه نداشت، هر چند همین امر خودش بزرگترین راه نفوذ اکثر افراد سودجو در آن دوره بود. بعد ها با تلاش مایکروسافت و دادن چهره و فرایند متفاوت به آپدیت ویندوز رفته رفته این امر  در بین کاربران جا باز کرد و شاید امروزه عده ای به آن اعتیاد دارند و بیهوده برخی بسته های آپدیت غیر ضروری را نیز نصب می کنند. اما مایکروسافت ضمن گسترش این فرهنگ یک استفاده دیگر نیز از آپدیت ها برد و آن افزودن یک نوع مجوز استفاده از نرم افزارهایش بود. به این ترتیب که اگر مجوز استفاده وجود نداشته باشد آپدیتی در کار نخواهد بود.

 

با توجه به تحریم بودن ایران از جانب مایکروسافت و البته محبوبیت ویندوز ها در بین ایرانیان؛ توصیه میشود ویندوز خود را به شیوه های ذیل آپدیت نمائید. با توجه به منسوخ شدن سیستم عامل های قبل از 98 و البته عدم ارائه پشتیبانی از طرف سایت مایکروسافت برای این سیستم عامل ها (خود 98 نیز شاملش می شود) ما از 98 به بعد یک مرور بر فرایند به روز رسانی سیستم عامل ها خواهیم داشت.

98

در ویندوز 98 این فرایند بسیار ساده بود و شما با داشتن سریال ویندوز 98 و نصب آن، سپس امکان آپدیت ویندوز خود را داشتید. شاید بد نباشد اینجا چند سریال پر مصرف ویندوز 98 خصوصاً نسخه دومش (SE)  با پشتیبانی از زبان عربی و فارسی (به کمک پارسا 99) را بگذاریم:

Xb88B – 9b96V – Crjpg – 64882 – Gqbdd

KT7Y4 – XBJ88 – GCQGW – CWTFM – JTFP6

GK3WK – RQMKF – 3QXGQ – CXRC8 – Q8GF6

BX3VH – CHRYX – F9R2X – FWB9B – PTWR6

FDPY3 – D6T29 – XM3FY – JPYCF – 3D4FT

با توجه به پایان دوره پشتیبانی و ارائه نسخه رسمی آپدیت برای این ویندوز از تاریخ July 11, 2006، در سایت MDGX  میتوانید فهرست آخرین آپدیت های مربوط به ویندوز 98 و قدیمیتر را مشاهده کنید. دقت کنید پیش از نصب از فایل های خود پشتیبان تهیه نمائید، این آپدیت ها غیر رسمی بوده و مسئولیت استفاده از آنها بر عهده خود شما می باشد.

2000

در ویندوز 2000 نیز پس از نصب میتوانید به سادگی آپدیت را انجام دهید. البته با توجه به تفاوت کاربران، هم اکنون آپدیت های رسمی این ویندوز نیز همچنان در دسترس کاربران قرار دارد. میتوانید شیوه دقیق تنظیم آپدیت خودکار، نصب بسته های آپدیت و دیگر تنظیمات مربوط را در اینجا مشاهده کنید.

XP

اما بریم سراغ محبوب ترین محصول اخیر مایکروسافت در بین کاربران ایرانی، یعنی ویندوز XP. این سیستم عامل همچنان توسط مایکروسافت پشتیبانی شده و تا حدود 300 روز دیگر نیز بسته های آپدیت رسمی برای آن منتشر خواهد شد. روش تنظیمات درست مانند ویندوز 2000 بوده است با این تفاوت که لازم است ویندوز شما اصطلاحاً جنیون (Genuine) باشد. روش ها و متدهای مختلف در این زمینه وجود دارد که ما پس از بررسی ساده ترین آن را برای شما در اینجا عرضه کرده ایم.

پس از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و اجرا کنید. در مرحله اول از شما خواسته میشود کلیدی را بزنید (هر کلیدی). پس از یک سری عملیات ها مجدد از شما خواسته خواهد شد برای خروج کلیدی را فشار دهید (هر کلیدی). پنجره به صورت خودکار بسته خواهد شد و پس از یک بار راه اندازی مجدد سیستم، ویندوز شما بدون هیچ مشکلی امکان اپدیت شدن را خواهد داشت.

Vista

اما در مورد ویندوز ویستا، هر چند ویستا بسیار زیبا بود اما توفیق چندانی به دست نیاورد و شاید به ندرت کسانی باشند که ویستا را به دیگر سیستم عامل های مایکروسافت ترجیح بدهند، اما به هر حال برای آن دسته از عزیزان علاقه مند به این سیستم عامل زیبا اما نه چندان قدرتمند باید گفت در ویستا از شیوه متفاوتی از فعال سازی بهره برده شده است که شما باید پس از نصب به کمک یک پچ یا کرک ویندوز خود را کاملا فعال (Activate) کنید تا امکان آپدیت خودکار برای شما بدون هیچ مشکلی فراهم گردد.

7

اما شاهکار مایکروسافت و آخرین محصول این شرکت نیز مانند ویستا ضمن داشتن سریال معتبر شما باید بعد از نصب ویندوز را رجیستر کنید. خبر خوش حال کننده نخست این که کرک بالا در ویندوز 7 نیز در اکثر موارد به خوبی عمل می کند. اما یک شیوه بسیار قویتر برای ویندوز 7 وجود دارد که با دانلود فایل زیر و خارج کردنش از حالت فشرده، باید فایل w7lxe.exe را اجرا کرد. سپس چند روش برای اکتیو کردن ویندوز پیش روی شما است که البته Loader از ایمن ترین و ساده ترین شیوه ها می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 16 دی 1391برچسب:اپدیت ویندوز,بروز کردن ویندوز,
ارسال توسط سعید مهدوی